מנוע טורבו או הנעה חשמלית – מי מנצח?

הקופרה אטקה שואבת השראה מהמסלול כדי להעניק חוויית נהיגה חדשה בכביש. נדיר למצוא רכב פנאי מרגש לנהיגה בעל 300 כוחות סוס, הנעה כפולה. וזה לא הכל. את החוויה הספורטיבית הייחודית שמציעה הקופרה אטקה, היא מגישה בלי לוותר על אלגנטיות ועידון.

 

נגיעות עדינות של ניקל ונחושת מבחוץ, כיסוי מראות מקרבון-פייבר וגימור שחור פסנתר בחלקים שונים בתא הנוסעים המעצימים את הופעתה.

 

בניגוד אליה, הקופרה e-Racer ממציאה מחדש את הספורט המוטורי. כפי ששמה רומז, זאת מכונית מירוץ חשמלית. מדובר במכונית ה-Touring הראשונה בעולם להיות מונעת 100% על ידי חשמל. הכוח המופק מהמנוע החשמלי מספיק  כוחות סוס שניתן להשיג באמצעות Boost שנמשך 10 שניות. המצאה זו מקדימה את זמנה באופן דרמטי ומצהירה שניצחון במירוצים מושג באמצעות ביצועים ולא בזכות מנועים רועמים.

 

ומי יכול לבחון את הגבולות טוב יותר מאחד המתחרים המובילים באליפות העולמית למכוניות טורינג? אנדראה דוביזיוסו, המחזיק ב-11 אליפויות כרוכב MotoGP לוקח את ההגה של ה-Cupra אטקה. חורחה לורנזו שזכה 3 פעמים בסבב ה-MotoGP מתיישב מאחורי ההגה של הקופרה e-Racer. במסלול "קסטיולי", השוכן רק שעה מברצלונה, פניות תובעניות ושינויי גובה קיצוניים. שתי המכוניות הצליחו להגיע בו למהירות המרבית. צפו בוידאו כדי לראות מה קרה בהמשך.

CupraRacingמנוע טורבו או הנעה חשמלית - מי מנצח?

בסופו של יום, אבולוציה ותנועה קדימה היא מה שמניע אותנו. רק התנסות בדברים פחות קונבנציונליים מאפשרת לנו לגלות הזדמנויות חדשות, לאתגר את הסטטוס-קוו ולהגדיר מחדש את הספורט המוטורי.